Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Virksomhed: SlyngeVenner
CVR-nr.: 3086 5022
Mail: carina@slyngevenner.dk
Tlf.: 2763 6047
Adr.: Spurvevej 2, 4250 Fuglebjerg
Betalingsmuligheder
- Mobilepay
- Dankort
- Visa
- Visa/Dankort
- MasterCard
- Anyday
Vi accepterer betaling med Anyday.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.
Der opkræves ingen betalingsgebyrer, og beløbet hæves først når varen afsendes.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/ udgået varer.
Hos SlyngeVenner tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke.
Betaler du med udenlandske kort (fx Visa eller Marstercard) bliver beløbet reserveret. Pengene overføres først til Slyngevenner når din ordre afsendes. Pengene er reserveret indtil ordren afsendes eller annuleres. For yderligere information omkring reservering af pengene, skal du kontakte din kortudbyder.
Fragt
Der leveres kun til danske adresser. Hvis du ønsker leveret til Færøerne eller Grønland, bedes du først skrive en mail til carina@slyngevenner.dk
Ved køb over 499 DKK, er forsendelsen gratis til pakkeshop.
GLS Pakkeshop
Levering 1-3 hverdage
Pris 35 DKK
GLS Privat
Levering 1-3 hverdage
Pris 55 DKK
PostNord Pakkeshop 1-3 hverdage
Pris 35 DKK
PostNord Hjemmelevering
Levering 1-3 hverdage
Pris 55 DKK
Træffes du ikke hjemme ved levering, kan pakken i stedet afhentes i pakkeshop. Vælger du “genlevering” skal du som modtager dække betalingen til dette, og må derfor forvente en ekstra regning fra SlyngeVennner på 55 DKK.
Bestilte varer afsendes normalt indenfor 1-2 hverdage.
Forsinkelse kan dog forekomme ved ferie, sygdom eller andet.
Der vil så vidt muligt blive oplyst om dette på hjemmesiden i forbindelse med bestilling. Ønsker du at annullere eller ændre din bestilling, bedes du skrive en mail til carina@slyngevenner.dk om dette.
Fortrydelsesret
Hos SlyngeVenner har du altid 14 dages fortrydelsesret fra den dag du modtager din bestilte vare. Har du bestilt mere end en varer i samme ordre, og de er leveret enkeltvis, gælder fristen fra den dag du modtager den sidste pakke.
For at gøre brug af fristen, skal du inden 14 dage efter modtagelsen, give os besked om at du vil benytte dig af fortrydelsesretten. Det gør du ved at skrive en mail til carina@slyngevenner.dk.
Returlabel medfølger ikke i pakken.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage den bestilte vare, uden først at give os besked via mail.
-
Fortrydelse af en del af købet
Har du købt mere end en vare, har du mulighed for at returnere én eller flere varer, selvom de er købt i samme ordre.
Bemærk: du får ikke fragtomkostningerne dækket, hvis du fortryder en del af dit køb.
-
Returnering
Når du har oplyst os om, via carina@slyngevenner.dk, at du ønsker at returnere dit køb, har du op til 14 dage til at sende varen retur til os. Du skal selv betale for at returnere varen, og det er dig der hæfter for eventuelle skader under transporten.
-
Varens stand ved returnering
Hvis varen har mistet værdi som følge af at du har brugt den på anden måde, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art og egenskaber, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du får tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.
Det anbefales at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en forringelse af varens værdi.
-
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, og har givet os rettidig besked efter gældende retningslinier, får du dine penge tilbage. Er varens værdi forringet, fratrækker vi det beløb du dermed hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, incl. leveringsomkostninger, senest 7 dage efter vi har modtaget den returneret pakke.
-
Bytning af varer
Ønsker du at bytte din varer til en anden, skal du først skrive en mail carina@slyngevenner.dk, senest 14 dage efter modtagelsen af købet. Varen skal sendes i uåbnet og original emballage. Varen skal være forsvarligt indpakket og sendes til SlyngeVenners adresse med postomdeling, altså ikke til en pakkeshop. Du skal selv betale fragten for at sende varen retur, samt fragten for at modtage den nye vare. Ønsker du at ombytte til en dyrere vare, skal du betale differencen. Ønsker du at ombytte til en billigere vare, får du differencen tilbagebetalt. Den nye varer afsendes fra SlyngeVenner når vareren du ønsker at bytte er modtaget, samt eventuel difference i prisen er betalt.
-
Pakken sendes til
SlyngeVenner
c/o Carina Klit
Spurvevej 2
4250 Fuglebjerg
carina@slyngevenner.dk
27636047
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager således hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Uafhentet pakke i pakkeshop
Er din pakke ikke afhentet i pakkeshoppen indenfor den givne tidsfrist, som du er blevet oplyst om da pakken blev indleveret i pakkeshoppe, bliver pakken sendt retur til SlyngeVenner. Ønsker du at få gensendt pakken, koster det et leveringsgebyr på 55 DKK + et håndteringsgebyr på 25 DKK. 14 dage efter at varen er sendt retur til SlyngeVenner, hvis ikke du ønsker den gensendt, bliver din ordre annuleret, og du får tilbagebetalt dine penge minus fragtomkostninger. Der bliver ligeledes fratrukket et håndteringsgebyr på 25 DKK.
Reklamationsret
Når du som forbruger handler hos SlyngeVenner, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder at du her reklamationsret i 24 måneder, fra modtagelsen af varen.
Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, alt afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamere indenfor 2 måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til
SlyngeVenner
c/o Carina Klit
Spurvevej 2
4250 Fuglebjerg
carina@slyngevenner.dk
27636047
Vi modtager kun pakker som sendes direkte til adressen. Vi modtager sålede hverken pakker sendt uden omdeling, eller pakker sendt pr. efterkrav.
Før du returnere varen, skal du sende en mail til carina@slyngevenner.dk, med detaljer om reklamationen og eventuelt billeder af produktet, så finder vi sammen den rette løsning.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger når du handler hos os:
Navn, adresse, telefonnummer og mailadresse.
Vi registrere kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres og opbevares af SlyngeVenner i 5 år, hvorefter de slettes.
Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige hos SlyngeVenner er Carina Klit.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: carina@slyngevenner.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte carina@slyngevenner.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Klage kan indgives via www.forbrug.dk.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Prismatch:
Finder du samme varer (samme mærke, model, farve, størrelse) billigere på en anden dansk hjemmeside, som har varen på lager, matcher jeg prisen.
For at jeg kan matche prisen, bedes du sende link til den hjemmeside hvor du har set den billigere pris. Jeg prismatcher ligeledes kun hvis varen er tilgængelig og på lager, på den hjemmeside, hvor du har fundet varen. Jeg skal også selv have varen på lager, for at kunne prismatche.
Fragtomkostninger bliver ikke regnet med ved et evt. prismatch.
Jeg er til at snakke med, så du er naturligvis altid velkommen til at skrive til mig via mial.
Leje af babyudstyr
Hvis du lejer babyudstyr hos SlyngeVenner, skal du læse betingelserne ved leje af babyudstyr.
Ved at acceptere handelsbetingelserne acceptere du samtidig betingelserne ved leje af babyudstyr, hvis du vælger at leje dit babyudstyr.