Trustpilot
GRATIS FRAGT VED KØB OVER 499,-
LEVERING 2-3 HVERDAGE
PRISMATCH TIL DANSKE WEBSHOPS
DEL BETALINGEN OP I 4 DELE

Betingelser ved leje af babyudstyr

 

Lejebetingelse ved leje af babyudstyr

Når du bestiller en vare du vil leje, godkender og acceptere du automatisk SlyngeVenners betingelser ved leje af bayudstyr. Ved bestilling indgår du en bindende aftale mellem dig som kunde og SlyngeVenner.

Ved bestilling forpligter du dig til, at betale alle efterfølgende fakturaer, indtil lejeperioden ophører. Datoen for din bestilling, vil indtil lejeaftalens ophør, være datoen for den næste månedlige betaling.

Ved bestilling og dermed indgået lejeaftale, har du som kunde brugsretten til den lejede varer. Ejerskabet af den lejede varer, vil i hele lejeperioden tilhøre SlyngeVenner.

Lejeperiode ved leje af babyudstyr

Lejeperioden starter den dag du bestiller den valgte vare du vil leje, og løber 1 måned af gangen. Hver lejeperiode betales forud. Når du bestiller en vare du vil leje, betaler du samtidig for den første lejeperiode og et depositum. 

Bestiller du en vare til leje den 27. i en måned, begynder næste lejeperiode den 27. måneden efter.

10 dage før næste lejeperiode begynder, modtager du en faktura via mail, som skal betales senest dagen før næste lejeperiode starter. Ønsker du at afslutte din lejeperiode, skal dette gøres via mail til carina@slyngevenner.dk senest 3 dage før næste lejeperiode starter.

Afslutter du din lejeperioder i starten eller midt i en lejeperiode, skal du stadig betale fuld pris for hele lejeperioden. Du får alstå ikke penge retur for en evt. ubrugt lejeperiode.

 

Depositum ved leje af babyudstyr

Når du lejer babyudstyr gennem SlyngeVenner, bliver du opkrævet et depositum, som betales ved bestilling, sammen med prisen for den første lejeperiode.

Depositummet betales tilbage efter lejeperiodens ophør, og når det lejede er modtaget af SlyngeVenner som gennemgår en kontrol af det lejede. Hvis SlyngeVenner finder, at alt er i orden, betales hele depositummet tilbage.

Situationer hvor dele af, eller hele depositummet ikke betales tilbage:

  • misligehold af ejeaftale
  • manglende eller ødelagt original emballage
  • fejl eller mangler ved det lejede
  • dele af det lejede som ikke er kommet retur
  • manglende betaling af lejeperiode
  • for sen tilbagelevering af det lejede
  • misvedligeholdelse af det lejede
  • misligehold af evt. særaftale
  • skader på det lejede
  • slitage, eller andet som ikke skyldes almidelig brug ift. lejeperiodens varighed
  • lugt af tobaksrøg eller meget kraftig parfume
  • manglende information omkring opstået skader mm.

 

Opstået skader mm. på det lejede babyudstyr

Opstår der en skade eller andet, bedes du, straks kontakte carina@slyngevenner.dk herom.

Afhængig af hvad det er for en skade, og hvordan den er opstået, tager SlyngeVenner stilling til, hvad der efterfølgende skal gøres. Det er til hver en tid SlyngeVenners beslutning, der er gældende. Overholdes dette ikke, frafalder tilbagebetalingen af depositummet, og lejeaftalen ophøre. Husk at oplyse dit ordrenummer ved henvendelse.

 

Opsigelse af lejeperiode ved leje af babyudstyr

Du kan til hver en tid opsige din lejeaftale hos SlyngeVenner. Dette gøres ved, at sende en mail til carina@slyngevenner.dk med information om, hvornår du ønsker, at opsige din lejeaftale. Sker dette senere end 3 dage før næste lejeperiode starter, bliver du opkrævet fuld leje for næste periode, uanset hvornår i lejeperioden, det lejede returneres til SlyngeVenner. Husk at oplyse dit ordrenummer ved henvendelse.

Når du opsiger din lejeaftale, modtager du derefter en bekræftelse fra SlyngeVenner. Går der mere end 3 dage inden du modtager din bekræftelse, bedes du ringe til SlyngeVenner på tlf. 2763 6047. Dette er blot for, at sikre, at din mail ved en fejl, ikke er havnet i et spam filter.

Efter modtagelse af bekræftelsen, har du op til 5 dage, til at sende alt det lejede retur til SlyngeVenner.

Når det lejede er modtaget af SlyneVenner, vil denne foretage en kontrol af det returnerede, og afgøre om hele depositummet betales tilbage. Ved kontrol tages der hensyn til almindelige brugsspor der kan opstå, afhængig af hvor lang lejeperioden har været. Det er til hver en tid SlyngeVenner afgørelse der er gældende.

 

Returnering af lejet babyudstyr efter bekræftet opsigelse

Efter modtaglese af bekræftelse af din opsigelse, har du op til 5 dage, til at returnere den lejede varer. Det er dit ansvar, at alle dele medfølger incl. original embalage. Det er ligeledes dit ansvar, at det lejede er pakket forsvarligt ind, til at kunne håndteres af postvæsnet.

Det lejede skal returneres til slyngeVenner med omdeling (ikke pakkeshop) og med tracking nummer. Tracking nummeret bedse du oplyse til SlyngeVenner. Har du lejet din varer i minimun 3 betalte lejeperioder, sender jeg en gratis returlabel via mail til dig, som du skal printe ud og sætte på pakken. Du skal altså ikke betale for at semde varen retur, hvis du har lejet den i mere end 3 måneder.

Returneringsadresse:

SlyngeVenner

Att.: Carina Klit

Spurvevej 2

4250 Fuglebjerg

TLF.: 2763 6047

Mail: carina@slyngevenner.dk

 

Dit ansvar når du lejer babyudstyr

Når du lejer babyudstyr gennem SlyngeVenner, er babyudstyret dit fulde ansvar, indtil det igen er SlyngeVenner i hænde. 

Du har som kunde og lejer, fuld brugsret til den lejede varer. 

Pas godt på det du har lejet, og behandl det med omtanke og respekt. På den måde kan flere få glæde af samme produkt, og du er med til at mindske ressourcespild.

Det er ikke tilladt at fjerne mærker på det lejede produkt, eller på anden måde modificere på dets oprindelige form eller udseende. 

Er produktet ødelagt, bortkommet, misligeholdt eller behandlet på anden vis end foreskrevet, bortfaldet tilbagebetalingen af depositummet, og du vil som kunde, blive pålagt at betale erstatning for varen. Erstatningskravet svarer til den vejledende udsalgspris.

 

Manglende betaling ved leje af babyudstyr

Ved manglende bataling af fremsendte fakturaer pålægges et gebyr på 100,- pr. fremsendt rykker.

Der fremsendes en rykker efter 10 dage for betalingsdatoen.

Efter 3. rykker 3. rykker sendes sagen videre til inkasso.

 

Manglende returnering af lejet babyudstyr

Som lejer er det dit ansvar at alt det lejede kommer rettiddigt retur til SlyngeVenner.

Hvis returnering af det lejede babyudstyr udebliver, kan det i sidste ende resultere i en anmeldelse hos politiet som tyveri.

 

Eventueller fejl og mangler ved modtagelse af lejet babyudstyr

Når du lejer babyudstyr hos SlyngeVenner, bedes du ved modtagelse, tjekke at alt er som det skal være. Da det er et lejet produkt, kan du risikere, at det før dig, har været udlejet til en anden. Skulle det ske, at du opdager fejl elle mangler ved det lejede babyudstyr, skal du straks tage kontakt til SlyngeVenner via mail. carina@slyngevenner.dk. Husk at oplyse dit ordrenummer.

 

Køb det lejede babyudstyr

Det er muligt at købe det lejede babyudstyr, hvis du ønsker det. Pris beregnes ud fra den vejledende udsalgspris, på det produkt du ønsker at købe, og sammenlignes med det du i hele lejeperioden har betalt. Det betalte depositum regnes med i beregningen. Har du betalt mindre end den vejledende udsalgspris, skal du betale differencen. Har du betalt mere end den vejledende udsalgspris, får du ikke penge retur.

Der pålægges altid et administrationsgebyr på 150 kr, når du ønsker at købe dit lejede babyudstyr.

Hvis du ønsker a benytte muligheden for at købe dit lejede babyudstyr, skal du skrive en mail til carina@slyngevenner.dk. Husk at oplyse dit ordrenummer.

 

Ændringer i vejebetingelser ved leje af babyudstyr

Der kan ske ændringer i lejebetingelserne. Sker dette mens du har en aktiv lejeperiode, vil du få besked herom via mail. Du skal derefter bekræfte, at du fortsat kan acceptere lejebetingelserne.